27 Ocak 2012 Cuma

Sakallı İpten Banyo Paspası

Bizim oralarda eskiden her evde yuvarlak paspaslar vardı. Bu paspaslar evde kalan artık yünlerden örülürdü.Ananem gözleri iyi görmediği halde bu paspaslardan dokurdu. Evin her yerini antreyi, misafir odasını, yatak odasını, oturma odasını bu paspaslar süslerdi. Renkleri canlı olanlar özellikle bayramlarda serilirdi. Bende nostalji olsun ve ananemi anmak adına onun yaptığı yuvarlak paspasın daha basitini sakallı ipe uyarlayarak banyo paspası yaptım.Tabi bana bu konuda; annem başlangıçta,  teyzemde bitişte yardım etti.
 
Yapılışı
500gr sakallı ip 
 2 adet yün
4 Numara şiş
Paspas tok dursun diye ipe yün ekledim. 4 numara şişle başlangıçta 35 ilmek attım sonra iki sıra ördüm.3. sırada sıranın sonuna gelince 5 ilmeği örmeden geri döndüm.Tekrar başa kadar örüp geri geldim ve yine 5 ilmek örmeden geri döndüm yani geride örülmemiş 10 ilmek kaldı bunu 35 ilmeğe uyguladım. Bir dilim olunca bir kere ilmeklerin hepsini ördüm ve başta 1. dilimde uyguladıkları mı tekrarladım  Daire olana kadar dilimleri örmeye devam ettim ve sonra tığla birleştirdim ortaya da bu paspas çıktı.
Basit ama güzel

1 yorum:

Hürriyet

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...