10 Şubat 2012 Cuma

İnebolu pidesi

Çocukluğumda en çok severek yediğim şeylerden biriydi, bizim oranın pidesi.Özellikle  pazar günleri fırınlar bu pideyi iç malzemesini götürünce yaparlardı. Pazar sabahları kahvaltımız pide ve çay olurdu.uzun yıllar boyunca yaşadığım yerde bu pideyi yapacak  fırın bulamamıştım. Sonunda Mehmet ustaya anlata anlata  istediğim pideyi yaptırdım ve benimde pide özlemim son buldu.

Hatta dahada ileri giderek pideyi acaba ben evde yapabilir miyim dedim ve karlı bir pazartesi günü evde kendim bu pideyi yapmaya karar verdim. Tabi tadı taş fırında yapılmış pide gibi olmasa da yine de güzeldi. 

Malzemeler
4 su bardağı un
1 paket maya
2 yemek kaşığı margarin
Biraz şeker ve tuz
Ilık su 

İç Malzemesi 
Yarım kilo kıyma ve
 5 adet soğan
karabiber, kimyon, tuz, kırmızı biber
Kıymayı önce suyunu çekene kadar pişirelim. Daha sonra doğradığımız soğanları elimizle ezelim ve kıymanın içine çiğden koyalım. Baharatları da ekledikten sonra iç malzememiz hazır.

Hamur Yapılışı

Malzemelerin hepsini karıştır ve hamur haline getir. Dinlenmesi için yarım saat beklet.
Hamuru küçük parçalara böl ve merdaneyle aç ve resimde ki gibi iç malzemelerini koyduktan sonra kapat. 250 dereceli fırında pişir. Fırından çıktıktan sonra üzerine margarin sür ve pidemiz yemeğe hazır.

iç malzemesi






1 yorum:

  1. Oooo arkadaşım pideler çok güzel gözüküyor.Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil

Hürriyet

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...