8 Ekim 2012 Pazartesi

Yaş Tarhana (Hamur Tarhanası)

Siz deyin hamur tarhanası ben diyeyim yaş tarhana. Yaklaşık 3 hafta önce tarhana yaptım. Bugün de son işlemleri gerçekleştirdim ve tarhanam kışa hazır hale geldi.Her yörenin tarhana yapışı farklıdır. Bizim orada da yaş tarhana yapılır. Neresi derseniz işte orası  İnebolu. Alışkanlıktan olsa gerek kuru tarhana bana, yaş tarhana kadar zevk vermiyor. Eskiden tarhanamızı sevgili annem yapar gönderirdi, o yüzden yapılışını hiç merak etmezdim nasıl olsa her yıl tarhanamız hazırdı.Ama iki yıldır. kendi tarhana mı kendim yapıyorum.  Geçmişte annem tarhanayı yapar eşe dosta dağıtırdı. Bu yıl eşe dosta dağıttım işini ben üstlendim. 
Gelelim bizim tarhananın yapılışına 
MALZEMELER
 1 kg. soğan 
4-5 tane acı kırmızı biber 
4-5 tane kırmızı biber 
Margarin 
tuz
 tohum dereotu 
boydalı
 yeşil biber
 domates 
yoğurt 
kimyon 
tuz
 nane
karabiber 
YAPILIŞI
 Öncelikle tohumlu dereotunu sütün içine koyarak yoğurt yapın. Bir tencerede 200 gr kadar margarini eritin ve içine iri iri doğranmış soğanın yarısını , acı kırmızı biber, kırmızı biber, domates,yeşil biber tuz koyarak pişirin . Ayrı bir kapta artan soğan, biber, kımızı biber, dereotu, kimyon nane, karabiber, tuz,boydalı koyun ve pişen malzemeleri de ilave edin soğuduktan sonra içine dere otlu yoğurdu koyun. (Süzme yoğurt tercih edilir.Fazla sulu olmaması için) ve ekşimeye bırakın. 5 gün kadar arada bir karıştıralım. Daha sonra hamur haline gelene kadar un ilave edelim ve hamurun çıkmasını bekleyelim. her gün kabaran hamuru yoğuralım. Hamur cıvıklaştıkça un katalım ve yoğurmaya devam edelim. 2 hafta kadar hamurun kıvamına gelmesini bekleyelim hamur artık kabarmayı bırakınca saklama kaplarımıza alıp buzdolabında bütün kış saklamak için yer ayarlayalım. Eğer buzdolabında saklamak istemiyorsanız Bir çay tepsisine öncelikle streç film geçirelim ve tarhanayı buraya yayalım buzlukta 1 saat kadar bekletelim Buzluktan çıkardıktan sonra resimdeki gibi keselim ve tekrar buzluğa donması için koyalım. Donan tarhanaları kırıp istediğimiz gibi poşetlere yada saklama kabına koyarak derin dondurucuda saklayalım.












4 yorum:

  1. Tatlım ellerine sağlık, benim hakkımı ayırdın mı:=)))

    YanıtlaSil
  2. Ben bu yuzden rahatim ablamda piser banana duserrrrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün gelir devran döner tarhana yapma zamanı sana da gelir:))

      Sil

Hürriyet

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...